2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
شانزدهمین رویداد اجرای “طرح رصد” در منطقه۲۲ اجرا شد

شانزدهمین رویداد اجرای “طرح رصد” در منطقه۲۲ اجرا شد

نبض تجارت- نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر: نگاهم به منطقه۲۲ تغییر کرد و باید اقدامات عاجل برای حل مشکلات منطقه برنامه ریزی کرد.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل روابط عمومی منطقه۲۲،  اعضای شورای اسلامی شهر تهران در شانزدمین رویداد اجرای “طرح رصد”ضمن بازدید از پروژه های منطقه۲۲، در نشست تخصصی با شهردار منطقه، دبیران شورایاری، نخبگان، معتدین محلات و مدیران شهری به بررسی مسائل و نیازهای شهری در محلات ۱۲گانه پرداختند.

میثم مظفر نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه اجرای این طرح طی سخنانی، گفت: طرح رصد کمک می کند تصمیم گیران نظام برنامه و بودجه و سیاست گذاران مدیریت شهری، به جای تصمیم‌گیری در اتاق‌های در بسته شورا، به میدان عمل در محلات و مناطق بروند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در طی این بازدید نگاهم به منطقه۲۲ عوض شد، گفت: خواست شهروندان را شنیدیم و موضوعات را دیدیم و باید برای حل آن اقدام سریع کرد.

وی با بیان اینکه رصد و برنامه ریزی موضوعات محلات در شورا به صورت سامانه های مختلفی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: منطقه۲۲ از دور به صورت منطقه ی مدرن و بی نقص است، اما توسعه شهری شتابان مشکلات عظیمی را در منطقه ایجاد کرده که شورا حتما برای آنها برنامه و بودجه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دخالت دادن مردم در تصمیم گیری ها و اجرای پروژه های شهری موجب انجام بهتر امور خواهد شد، گفت: هدف از طرح رصد بررسی دقیق میدانی مسائل و مشکلات موجود در سطح محلات و نواحی با حضور نخبگان و معتمدین محلات است تا برای احصای آن بودجه و اعتبار مناسبی در نظر گرفته شود.
مظفر تاکید کرد بهره مندی از نظر شهروندان در بودجه ریزی سال آتی مهمترین نیاز برگزاری این طرح است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با پیشنهاد اینکه "شورای اداری" در منطقه۲۲ راه اندازی شود، گفت: بسیاری از مشکلات منطقه مربوط به دیگر سازمان های خدمات رسان است که مدیریت شهری منطقه با راه اندازی شورای اداری و دعوت از سازمان های خدمات رسان می تواند بسیاری از مشکلات را پیگیری و به نتيجه برساند.

در ادامه این نشست وحید رضا محمدی شهردار منطقه۲۲ طی سخنانی گفت:راه اندازی این طرح بسیار به هنگام و کار ساز بوده و موضوعات مردم بدون هیچ ملاحضه ی به اعضای شورای شهر منتقل می شود.

شهردار منطقه۲۲ با بیان اینکه این هم اندیشی باعث حل به سرعت مشکلات می شود، افزود: در این طرح مشکلات در دل محلات رصد می شود و مردم، نخبگان و ... نظرات خود را برای حل آن ارائه می دهند.

محمدی با اشاره به اینکه در این طرح، خدمت به مردم ملموس تر برای آنان احساس می شود، خاطرنشان کرد: انشاالله در آینده ی نزدیک موثر بودن این طرح در حل مشکلات منطقه نمود خواد کرد.

شهردار منطقه۲۲ در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در منطقه به مشکلاتی اعم از حمل و نقل و ترافیک، مشکل عدم تکمیل فاضلاب شهری در منطقه کنبود سرانه های عمومی و ... اشاره و مورد بررسی قرار گرفت.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.