2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
احیا و مرمت خانه دکتر حسابی در محله سنگلج

احیا و مرمت خانه دکتر حسابی در محله سنگلج

نبض تجارت- شهردار منطقه ۱۲ گفت : به منظور ارج نهادن به زحمات بی‌دریغ دکتر حسابی دانشمند معاصر و احیای خانه‌های تاریخی، مرمت خانه دکتر حسابی در منطقه ۱۲ در دستور کار قرار گرفت .

به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی با اشاره به اقدامات اجرایی این طرح گفت: رفع نواقص، مرمت و بهسازی اجزای خانه دکتر حسابی به منظور افزایش چشم‌اندازهای بصری، حفظ آثار ملی، هویت و اماکن تاریخی، از اقدامات اجرایی این طرح است.

شهردار منطقه ۱۲ در ادامه با تاکید بر اهمیت افزایش سرانه فضای سبز در منطقه و بهره مندی شهروندان از آن، اظهار داشت: در راستای بهسازی فضای ۱۲۰۰ متر مربعی بوستان دکتر حسابی، کف سازی این بوستان به متراژ ۵۰۰ متر مربع و جدول کاری آن به متراژ ۲۰۰ متر طول به همت معاونت فنی وعمران منطقه اجرایی شده است.

وحیدرضا انارکی محمدی گفت: احداث ۲ چشمه سرویس بهداشتی، اتاق نگهبانی و تعبیه پایه چراغ در بوستان دکتر حسابی از دیگر اقدامات انجام شده مدیریت شهری در راستای آماده سازی و بهسازی این بوستان است.

وی اظهار داشت: معاونت فنی وعمران منطقه با تخریب ۱۱۸ مترمکعب بتن کفسازی، خاکبرداری و بارگیری نخاله اقدام به آبپاشی و کوبیدن ۵۴۱ متر مربع و سپس بتن ریزی و شفته ریزی محوطه بیرونی عمارت دکتر حسابی را مرمت و بهسازی کرد.

شهردار منطقه ۱۲ همچنین با اشاره به اینکه عمارت داخلی این بوستان با کاربری کلینیک گل وگیاه مشغول به کار است، گفت: با بررسی های انجام شده توسط کارشناسان عمران و بافت تاریخی امکان وجود بنای تاریخی در زیرزمین عمارت وجود دارد که خاک برداری آن نیز در دستور کار قرار دارد.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.