2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
85 درصد محله امامزاده یحیی بافت فرسوده است/ احداث مجموعه ورزشی آبی و توپی تابستان
وحیدرضا محمدی انارکی:

85 درصد محله امامزاده یحیی بافت فرسوده است/ احداث مجموعه ورزشی آبی و توپی تابستان

نبض تجارت- شهردار منطقه ۱۲ تهران با بیان اینکه ۸۵ درصد محله امامزاده یحیی بافت فرسوده است، گفت: مجموعه ورزشی فاخری درحال ساخت است که نیمه اول سال آینده مجموعه آبی و توپی تقدیم مردم محله می‌شود.

به گزارش نبض تجارت ؛ وحیدرضا محمدی انارکی در دویست و هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در مورد وضعیت محله امامزاده یحیی گفت: محله امامزاده یحیی هسته اولیه تهران است و احتمال اینکه نقطه اولیه تهران باشد بیشتر از مابقی محلات است. محدوده این محله ۶۸ هکتار است که البته مشکلات و معضلات زیادی دارد.

عملا هیچ کدام از معابر محله امکان تعریض ندارد

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد محله امامزاده یحیی بافت فرسوده است که رشد معکوس جمعیت داریم، اظهار کرد: به همین اندازه اتباع بیگانه نیز مستقر شده اند.

وحیدی انارکی با بیان اینکه مهمترین مشکل محله طرح تفضیلی آن است که از دهه ۷۰ بافت میراثی تهران شد، گفت: بدین ترتیب عملا هیچ کدام از معابر امکان تعریض ندارد و مهمترین مشکل آن هم عدم شکل گیری معابر به نسبت توسعه است. این در حالی است که اقدام میراث فرهنگی هیچ توجیه اقتصادی برای ساکنان ندارد. همین مسئله سبب ایجاد شب مردگی زیاد در این محله شده و ضوابط میراثی مانع ایجاد حس تعلق مردم به این محله شده است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار نقشه راهی پیشنهاد دادیم و ۲۵۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای حل مشکلات این محله دیده شده است، گفت: از حدود ۲۳۰۰ پارسل متأسفانه تنها ۲۹۶ پارسل نوسازی شده اند. به نظر می‌رسد اگر در پایش طرح تفصیلی، نقطه ارتفاعی محله را افزایش دهیم کلید حل مشکلات محله امامزاده یحیی خواهد بود.

محمدی انارکی اعلام کرد: مجموعه ورزشی فاخری درحال ساخت است که نیمه اول سال آینده مجموعه آبی و توپی تقدیم مردم محله می‌شود.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.