2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
حمله تروریستی آ‌مریکا به سردار سلیمانی بورس‌های آسیایی را قرمز کرد

حمله تروریستی آ‌مریکا به سردار سلیمانی بورس‌های آسیایی را قرمز کرد

نبض تجارت :در معاملات امروز بورس‌های آسیایی روندی نزولی را تجربه کرده و دلیل اصلی آن حمله تروریستی آ‌مریکا و شهادت سردار سلیمانی است.

به گزارش نبض تجارت ؛ بورس‌های آ‌سیایی در حالی که پیش از انتشار خبر شهادت سردار سلیمانی روند مثبتی را در پیش گرفتخ بودند اما حالا منفی شده‌اند.

ساعات اولیه بامداد امروز ارتش آمریکا به خودروی حامل سردار سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد حمله کرد و این سردار بزرگ اسلام را به همراه تنی چند از فرماندهان و نیروهای مقاومت به شهادت رساند.

در حالی که شاخص بورس LMSCI که بزرگترین شاخص اسیا و اقیانوسیه خارج از ژاپن در معاملات اولیه به بالاترین میزان طی حدود 2 سال گذشته رسید اما پس از انتشار خبر حمله این شاخص پایین آمد.

انتظار می‌رود بورس‌های اروپایی نیز پس از تشدید تنش در خاورمیانه رویکرد بازارهای آسیایی را در پیش گیرند. شاخص بورس یورو استاکس 50 ، 0.66 درصد ریخت و بورس آلمان 0.6 درصد منفی شد. شاخص FTSE نیز 0.46 درصد پایین آمد بورس چین نیز که یکی از بهترین عملکردها را طی سال گذشته داشت علی‌رغم تلاش‌ها برای مثبت ماندن اما 0.2 درصد منفی شد.

تاپاس استریکلند کارشناس بانک ملی استرالیا می‌گوید: هنوز تاثیر حمله آمریکا و شهادت سردار سلیمانی بر بازارهای مالی جهان به طور کامل مشخص نیست.

وی معتقد است همه چیز بستگی به اقدام متقابل ایران دارد.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.