2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
پایان پذیره نویسی شگستر/ تامین مالی ۲ هزار میلیارد تومانی برای شرکت

پایان پذیره نویسی شگستر/ تامین مالی ۲ هزار میلیارد تومانی برای شرکت

نبض تجارت- روز ۹ مهر، با استقبال سرمایه گذاران پذیره‌نویسی گسترش سوخت سبز زاگرس، به عنوان اولین شرکت پروژه درج شده در بازار سرمایه گذاری حرفه ای بورس تهران در دومین روز از دوره پذیره‌نویسی به فروش رسید.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل ایدرونیوز، حق تقدم سهام شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس با نماد «شگستر» که از روز گذشته آغاز شده بود، امروز به اتمام رسید. پایان پذیره نویسی شگستر در حالی بود که این نماد با استقبال اهالی بازار سرمایه مواجه شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی بورس تهران، مهدی زمانی سبزی معاونت عملیات بازار با بیان خبر فوق گفت: با استقبال سرمایه‌گذاران از اولین شرکت پروژه در بازار سرمایه گذاری حرفه ای، طی روز جاری، پذیره‌نویسی سهام شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس در دومین روز از مهلت یک ماهه پذیره نویسی به فروش رسیده و تامین مالی ۲ هزار میلیارد تومانی صورت گرفت.

زمانی افزود: پذیره‌نویسی مذکور به حجم ۲۰,۰۰۰ میلیارد ریال و به روش صرف سهام و سلب حق تقدم از سهامدار فعلی که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)  انجام شد و  مشارکت کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی پس از امضا و تأیید بیانیه ریسک در این پذیره نویسی با هر مبلغی امکان پذیر بود.

 معاونت عملیات بازار خاطرنشان کرد: در روز اول ۱۱۶۴ میلیارد تومان معادل با ۵۸ درصد پذیره نویسی شد. حجم باقیمانده برابر با ۸۳۶ میلیارد تومان بود که استقبال در روز دوم بیش از میزان عرضه بود، به طوری که به دلیل مازاد تقاضا بر عرضه سهام باقیمانده در روز دوم، تسهیم به نسبت شد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.