2024/05/20
۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
وحدت فرماندهی و مدیریت یکپارچه دو اصل برون رفت جوامع از آسیب های اجتماعی است /باید سلامت اجتماعی را احیا کنیم تا حال شهروندان و جامعه خوب شود
دکتر احمدی صدر در پنجمین کنگره بین‌المللی روز مددکاری اجتماعی:

وحدت فرماندهی و مدیریت یکپارچه دو اصل برون رفت جوامع از آسیب های اجتماعی است /باید سلامت اجتماعی را احیا کنیم تا حال شهروندان و جامعه خوب شود

نبض تجارت- دکتر احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در سی و هفتمین همایش ملی و پنجمین کنگره بین‌المللی روز مددکاری اجتماعی گفت: وحدت فرماندهی در سیاست گذاری ها و مدیریت یکپارچه در اجرای برنامه ریزی ها، دو اصل برون رفت جوامع از مباحث آسیب های اجتماعی است.

به گزارش نبض تجارت ؛ دکتر احمدی صدر ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و ولادت امام زمان (عج) تصریح کرد: انسان موجودی پیچیده است که حل مشکلاتش نیز از پیچیدگی های متکثری برخوردار است، از همین رو تنها با مدیریت یکپارچه می توانیم حال شهر، شهروندان و به طور کلی جامعه را بهبود بخشیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اجتماعی، موضوعات و مسائل جامعه با محوریت انسان موضوعیت پیدا می کنند، ادامه داد: بشر از پیچیدگی های فکری و رفتاری برخوردار است و ساده انگاری در حل مشکلات انسان ها خود می تواند به معضلی آسیب زا تبدیل شود. پس در موضوعات اجتماعی اگر تنوع ابعاد معضلات را مدنظر قرار ندهیم و با شناخت کافی به سراغ آنها نرویم، به طور قطع نمی توانیم تاب آوری جامعه را افزایش داده و سلامت جمعی را تحقق بخشیم.

 

دکتر احمدی صدر با تاکید بر اینکه غفلت و بی توجهی به مسائل، معضلات را به آسیب تبدیل می کند، گفت: در جوامع کنونی آسیب های اجتماعی همچون بی خانمان ها، در راه ماندگان و معتادین متجاهر به عنوان آسیب هایی تلقی می شوند که درگذشته به واسطه غفلت مدیران ریشه دار شده اند و امروز لازم و ضروری است به سمتی برویم که سلامت اجتماعی در این موارد احیاء و به قول معروف حال شهر و جامعه خوب شود.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران تعدد و تکثر مدیران تصمیم ساز در رفع مسائل اجتماعی را بزرگترین آسیب به این حوزه معرفی و بیان کرد: تکثر آراء در روند تصمیم سازی ها نه تنها از بروز آسیب ها جلوگیری نمی کند، بلکه خود معضلی آسیب زاست.

گفتنی است سی و هفتمین همایش ملی و پنجمین کنگره بین‌المللی روز مددکاری اجتماعی به همت انجمن مددکاران اجتماعی ایران و با همکاری ۱۷ کشور و حدود ۵۰ سازمان و انجمن‌های داخلی برگزار شد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.