2024/05/20
۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
دکتر احمدی صدر:باید از سیاسی کردن تشکل های مردم نهاد، دوری کرد
دبیرخانه دایمی مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران راه اندازی شد ؛

دکتر احمدی صدر:باید از سیاسی کردن تشکل های مردم نهاد، دوری کرد

نبض تجارت- دکتر احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: باید از سیاسی کردن تشکل ها دوری کرد؛ اگر از مردمی کردن امور برای رفع مشکلات استفاده کنیم قلدری به نام داعش را هم به زانو در می آوریم ولی اگر چنین نکنیم دچار مشکلات اساسی می شویم.

به گزارش نبض تجارت ؛ دکتر احمدی صدر در نشست تشکل های مردمی شهر تهران که با شعار تشکل های مردمی، حامی شهر تهران در مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد اظهار داشت: باید روی چالش هایی که اجازه نمی دهد تشکل های مردم نهاد، بروز و ظهور پیدا کرده و نقش خود را درست و اساسی ایفا کنند تمرکز کنیم.مشکل اساسی هم اینجاست که در گفتمان و بیان اینکه نگاه به تشکل ها چیست، دچار ایراد هستیم.

🔻مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی باید الگوی ما باشد زیرا او در مقابل دشمن، جماعتی را به مشارکت اورد که از اعضا و جبهه ها و ادیان و گروه ها و اقشار مختلف جامعه بودند که باید این نگاه را در استفاده از تشکل های مردمی داشته باشیم.مکتب شهید حاج قاسم توجه و تمرکز به مردم بود. مکتب حاج قاسم همان مکتب اخلاق محوری است که در مقابل دشمن، جماعتی را به مشارکت آورد که از احزاب، گروه‌ها، جناح‌ها، مدل ها، دین ها و حتی از نگاه های مختلف بودند.

🔻وی گفت: باید از سیاسی کردن تشکل ها دوری کرد. اگر از مردمی کردن امور برای رفع مشکلات استفاده کنیم قلدری به نام داعش را به زانو در می اوریم ولی اگر چنین نکنیم دچار مشکل می شویم.

🔻دکتر احمدی صدر همچنین گفت: همانطور که یک نهال نوپا برای رشد و توانمند شدن و به بار نشستن و میوه دادن نیاز به یک تکیه گاه دارد و چوبی را کنار آن نهال قرارمی دهند تا ساقه و تنه آن نهال جان بگیرد و بتواند روی پای خود بایستد و آنگاه آن تکیه گاه را بر میدارند. باید در کنار تشکل های مردمی اینگونه باشیم و نقش حمایتی را ایفا کنیم.

🔻او ادامه داد:ما باید کنار مردم بایستیم، کنار تشکل‌ها بایستیم تا ریشه بدهد و ساقه اش تبدیل به نهال شود و میوه بدهد و سپس کنار برویم تا رشد کند. اگر میخواهیم تشکل‌های مردمی جان بگیرد و تبدیل به یک درخت مثمر بشود باید موانع و مشکلات اساسی پیش روی تشکل ها را برطرف کنیم و مسیر را برای رشد آنها بازکنیم و واقعا در کنار نهال نوپای آنها بایستیم حمایت کنیم تا به رشد و بلوغی برسند که باری را از روی دوش جامعه بردارند.

🔻وی تصریح کرد: در گفتمان مشارکتی هم دچار مشکل هستیم و باید ادبیات صحبت کردن خودمان با مردم را تغییر دهیم.

🔻مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: ما تعدد و تکثر ساختار در کشور داریم، متاسفانه تعداد سازمان ها و ادارات حمایت از تشکل های مردمی زیاد است و به وحدت رساندن آنها، کار را سخت کرده است.

🔻وی خاطرنشان کرد: برخی اوقات مدیریت بحران در بحران ها خودش ۹الی۱۴ بحران ایجاد می کند؛ ما مدیریت بحران نداریم بلکه بحران مدیریت داریم.

🔻احمدی صدر افزود: باید مدل حمایت و اداره تشکل های مردم نهاد را تعریف کنیم.ساختار استفاده از سمن ها در کشور باید اصلاح شود؛ حمایت در تقنین برای تسهیل مسیر مشارکت کننده های اجتماعی مهم است؛ در تهران شورای شهر و شهرداری می توانند مشکلات را حل کنند.

🔻احمدی صدر اظهار داشت: تشکل ها اگر بخواهند با حاکمیت کار کنند دچار مشکل می شوند.باید نحوه فعالیت و به کارگیری تشکل ها را اصلاح کنیم. حمایت ها می تواند موانع و مشکلات تشکل ها را رفع کند.

🔻وی گفت: از تشکل های مردم نهاد تهران می خواهیم که برنامه های خود را برای اداره بهتر پایتخت ارایه کرده و سهم خود را برای مشارکت بهتر ایفا کنند ما برای این کار دبیرخانه دایمی حمایت از تشکل های اجتماعی و تشکل های مردم نهاد را در سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تشکیل داده ایم و حمایت میکنیم از اینکه مشکلات و چالش ها را در کنار یکدیگر حل کنیم. یعنی یک سامانه ای وجود داشته باشد تا ما بتوانیم در خدمت شما باشیم و شکر خدا در سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ما این امکان را فراهم کرده ایم.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.