2024/05/20
۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
۱۴ نهاد در موضوع آسیب‌های اجتماعی مسئول هستند
احمدی‌صدر در همایش «نقش مدیریت شهری در ارتقاء ارتباطات اجتماعی»:

۱۴ نهاد در موضوع آسیب‌های اجتماعی مسئول هستند

نبض تجارت- احمدی صدر با بیان اینکه ۱۴ نهاد درخصوص آسیب‌های اجتماعی مسئول هستند، گفت: ۵ هزار معتاد متجاهر در گذشته وجود داشت که در سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۲۵ هزار معتاد رسید.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل شهر، روز سه شنبه -۲۲ آذر ۱۴۰۱- همایش «نقش مدیریت شهری در ارتقاء ارتباطات اجتماعی و تاب آوری شهروندی» با حضور احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و جمعی از اساتید، نخبگان، دانشجویان و مددکاران اجتماعی برگزار شد.

احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در ابتدای این همایش به وجود سه اصل در قرآن اشاره کرد و گفت: ذیل این اصول می‌توانیم تاب آوری اجتماعی را به دست بیاوریم. وعده خداوند حق است و هیچ شک و خللی به آن وارد نمی‌شود. امروز به دنبال افزایش ظرفیت تاب آوری اجتماعی هستیم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با بیان اینکه همه قدرت‌های بزرگی که در طول جامعه بشری تشکیل شده دنبال سه اصل (حاکمیت، امنیت‌ و نشر گفتمان و آیین حکومت) هستند، تأکید کرد: خداوند با ظرافت در قرآن به این سه اصل اشاره کرده است.

احمدی صدر در ادامه عنوان کرد: تمام مفسرین و عالمان تاکید دارند که برای رسیدن به آیه «إِنَّ الَّذینَ آمَنوا وَعَمِلُوا الصّالِحاتِ أُولٰئِکَ هُم خَیرُ البَرِیَّةِ» باید نوکری و خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

هیچ تبلیغی موثر، پرنفوذتر و ارزشمندتر از خدمت به مردم نیست

وی با بیان اینکه هیچ تبلیغی موثر، پرنفوذتر و ارزشمندتر از خدمت به مردم نیست، گفت: سیلی که چندی پیش در کشور آمد، باعث شد تا عده‌ای به شهرهای دیگر ایران سفر کنند و با یک‌سری مشکلات و معضلات نادیده شهرها آشنا شوند.

احمدی صدر تاکید کرد: در سازمان اجتماعی از خودمان سوال کردیم که چرا باید ۶ سال اسکلت بندی چهار ساختمان گرمخانه طول بکشد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با بیان اینکه بحث ما بر سر نگاه و گفتمان است، افزود: همه جای جهان معتاد متجاهر و کودک کار وجود دارد. در حال حاضر به معتاد متجاهر به دیده تهدید نگاه می‌شود اما این افراد ولی نعمت هستند. معتاد متجاهر آسیب دیده اجتماعی، خانواده ماست.

۱۴ نهاد در آسیب‌های اجتماعی مسئول هستند
احمدی صدر با طرح این پرسش که تاکنون ۳۲ بار طرح جمع آوری کودکان کار در تهران اجرا شده است، آیا درحال حاضر دیگر کودکان کار در شهر وجود ندارند، گفت: ۵ هزار معتاد متجاهر در گذشته وجود داشت که در سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۲۵ هزار معتاد رسید. ۱۴ نهاد در آسیب‌های اجتماعی مسئول هستند.

تمام معتادان متجاهر منع پذیرشی‌ استان تهران توسط شهرداری تهران پذیرفته شد

وی در ادامه یکی از نتایج آسیب‌های اجتماعی را عدم وجود حکمرانی واحد اعلام کرد و یادآور شد: افزایش آسیب‌های اجتماعی منجر به کاهش تاب آوری اجتماعی می‌شود. شهرداری ۵ هزار ظرفیت برای معتادان متجاهر طی ۷ ماه ایجاد کرد. تمام منع پذیرشی‌های استان تهران توسط شهرداری تهران پذیرفته شد.

کاهش تاب‌آوری‌ اجتماعی در صورت عدم توجه به آسیب‌های اجتماعی

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: اگر خدمت رسانی و خدمت گذاری به مردم فراموش شود و به آسیب‌های اجتماعی پرداخته نشود، تاب آوری‌ اجتماعی کاهش خواهد یافت.

به گزارش شهر پس از اتمام سخنان احمدی صدر، پنل تخصصی با موضوع تهران الگوی ارتباطات و تاب آوری اجتماعی با حضور سید حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران؛ سعید قاسمیان، پژوهشگر مسائل اجتماعی و ‌ اردشیر گراوند، رییس سابق مرکز اجتماعی وزارت کشور برگزار شد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.