2025/10/20
۱۴۰۴ دوشنبه ۲۹ مهر
️سود 5 همتی شهروندان تهرانی در خرید از بازارهای میوه و تره‌بار در 5 ماهه اول 1404
️مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران خبر داد:

️سود 5 همتی شهروندان تهرانی در خرید از بازارهای میوه و تره‌بار در 5 ماهه اول 1404

نبض تجارت _ مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از سود حدود 5 همتی شهروندان تهران در خرید از بازارها و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در 5 ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران؛ مهدی بختیاری‌زاده گفت: با توجه به اختلاف سطح قیمت محصولات در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار نسبت به سطح شهر و از همه مهمتر راه‌اندازی زنجیره تامین برخی از محصولات در سازمان میادین و همچنین دسترسی راحت شهروندان به این محصولات طبق گزارش بانک مرکزی در5 ماهه نخست امسال ۵ همت در جیب پایتخت‌نشینان ذخیره شد.

وی افزود: طبق گزارش بانک مرکزی در 5 ماهه نخست امسال 49 هزار و 857 میلیارد ریال بوده است. در واقع در 5 ماهه نخست امسال نزدیک به 5 همت در جیب تهرانی‌ها ذخیره شده است. 

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه داد: به جرأت می‌توان گفت که اجرای طرح زنجیره تامین در سازمان میادین یکی از بزرگترین موفقیت‌های این دوره مدیریت شهری است که باعث شد تا هم سفره شهروندان تهرانی رنگین‌تر و هم دسترسی آنها به محصولات غذایی ساده و ارزان‌تر از قیمت سطح شهر شود.

وی بیان کرد: مطالعات نشان می‌دهد با وجود نوسانات شدید قیمتی محصولات در سطح شهر اما سازمان میادین سعی کرده تا روال ثابتی را برای دسترسی آسان و بدون دغدغه شهروندان به محصولات و مواد غذایی ایجاد کند. به عبارتی اگر در سطح شهر یک محصول که در سبد غذایی شهروندان جایگاه ویژه‌ای دارد، دچار کمبود شد؛ شهروندان پایتخت با خیال راحت همان محصول را به قیمت مناسب در میادین و بازارهای تره‌بار محله‌ای تهیه کنند.

 

بختیاری‌زاده یادآور شد: توسعه کمی بازارهای محله‌ای در 351 محله پایتخت از دیگر برنامه‌هایی است که در این دوره مدیریت شهری در دستور کار سازمان میادین قرار دارد و بر همین اساس در کنار توسعه کمی بازارها بهبود کیفی وضعیت بازارهایی که در سال‌های گذشته ساخته شده نیز در برنامه‌ریزی‌های عمرانی در اولویت است.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.