2024/05/14
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
  سامانه مودیان مالیاتی راهی برای جلوگیری از فرار مالیاتی است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛

سامانه مودیان مالیاتی راهی برای جلوگیری از فرار مالیاتی است

نبض تجارت- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هدف از راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی جلوگیری از فرار مالیاتی با شفافیت صورتحساب‌های مالی است.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل رسانه مالیاتی ایران، اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت سامانه مودیان و انتقاد برخی از اصناف از جمله طلافروش‌ها به لزوم ثبت صورتحساب‌های خود در این سامانه، بیان کرد: مالیات در همه کشورهای دنیا برای اصناف مختلف وجود دارد و بخش عمده بودجه کشورها از طریق مالیات تامین می‌شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور ما در طول این سال‌ها آن طور که باید و شاید به این حوزه توجه نشده است، افزود: از سوی دیگر ما با فرار مالیاتی قابل توجهی نیز مواجه هستیم که باید چاره اندیشی می شد.

سلیمی در ادامه با اشاره به تصویب قانون پایانه‌ های فروشگاهی و سامانه مودیان، گفت: بنده قبول دارم از آنجا که از گذشته قانون مالیاتی ما کامل نبود باید به صورت پلکانی در این حوزه گام بر می داشتیم و اینکه یکباره بخواهیم به نقطه قابل قبول برسیم، سخت و دشوار است.

وی با تاکید بر اینکه همه اقشار که درآمد قابل توجهی دارند باید مالیات بپردازند، افزود: هدف از راه اندازی سامانه مودیان، جلوگیری از فرار مالیاتی با شفاف سازی صورتحساب های مالی است.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.